Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Wielozadaniowe ciągniki Fastrac

Ocena: 0
1526

Niezależnie od tego czym się firma zajmuje, ciągniki JCB Fastrac serii 4000 i 8000 mogą ułatwić zmianę na lepsze. Różnica na pewno będzie widoczna, gdyż maszyny zapewniają większą niż dotąd wszechstronność, produktywność i prędkość, a także większy komfort i bezpieczeństwo. Co ważne, każdy Fastrac jest zawsze indywidualnie dostosowywany do zaplanowanych zadań.

Fastrac serii 8000 zapewnia najwyższą manewrowość i stabilność przy prędkości do 70 km/h. W standardzie ma hamulce tarczowe z ABS, podobne jak w pojazdach ciężarowych

Fot. JCB

Jakie to mogą być zadania? Spektrum jest bardzo szerokie. Jak podaje producent Fastrac świetnie sprawdza się nie tylko w pracach rolniczych, melioracyjnych, czy leśnych. Doskonale nadaje się również do:

  • konserwacji dróg, autostrad i lotnisk;
  • prac budowlanych – transportu, stabilizacji, przy równaniu terenu;
  • prac komunalnych na placach i wysypiskach odpadów;
  • prac instalacyjnych w energetyce, telekomunikacji, wodociągach i kanalizacji.

Przy wszystkich tych zadaniach operatorzy docenią zapewne bezstopniową skrzynię V-Tronic o płynnej regulacji przełożenia z sześcioma trybami jazdy oraz wieloma opcjami konfiguracji. Skrzynia zapewnia precyzyjną kontrolę w całym zakresie prędkości: 0–60 km/h w przypadku ciągników Fastrac serii 4000 i 0–70 km/h dla serii 8000.

Za komforty jazdy oraz niezrównane osiągi trakcyjne, niezależnie od pogody i nawierzchni, odpowiada unikatowe samopoziomujące zawieszenie. System reaguje inteligentnie na wszelkie obciążenia i warunki terenowe, zachowując prześwit i stabilność osprzętu. To kolejna zaleta, dzięki której Fastrac jest idealny do precyzyjnych prac z wykorzystaniem osprzętu o dużych gabarytach.

W przypadku serii 4000 system stabilności przedniej osi zapobiega przechyłom poprzecznym podczas pracy z ciężkim wysuniętym osprzętem takim, jak kosiarki wysięgnikowe.

Każdy z dostępnych 5 modeli ciągnika Fastrac może być wyposażony zgodnie z oczekiwaniem zamawiającego. Pomocnych jest w tym 6 punktów montażu narzędzi oraz osprzętu: TUZ przód i TUZ tył, ładowacz czołowy TUR, płyta montażowa DIN, tylna platforma o ładowności 4 t, zaczep transportowy.

Maksymalny udźwig na przednim TUZ wynosi 3,5 t, a na tylnym od 6 do 10 t (w zależności od modelu ciągnika). WOM tylny ma cztery prędkości obrotowe (540/540E/1000/1000E) oraz maksymalną moc 195 KM w serii 4000 i 310 KM w serii 8000.

Do tego dochodzą wyjścia hydrauliki: do 4 par z przodu i do 5 par z tyłu. Są to złącza z sygnałowym wykrywaniem obciążenia Power Beyound i priorytetem przepływu oraz wolnym spływem zwrotnym.

Dzięki możliwości montażu różnego osprzętu Fastrac może być użyty w wielu zastosowaniach, jak chociażby utrzymanie poboczy dróg

Fot. JCB

Operator zajmuje miejsce w przestronnej i cichej (69 dB) kabinie typu Comfort Plus z doskonałą ergonomią i widocznością. W przypadku pracy po zmierzchu i w nocy, całe otoczenie ciągnika w pełni oświetlają reflektory i światła robocze LED, czyniąc je widoczne równie dobrze, jak w dzień.

Do napędu maszyn Fastrac stosowane są bardzo wydajne silniki wysokoprężne o mocy: 160, 190, 220 KM i pojemności 6,6 l w serii 4000 oraz 280, 335 KM i pojemności 8,4 l w serii 8000. Jednostki spełniają wymagania normy Stage IV/Tier 4 Final.

Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (274) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: