Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Tytan pracy z nowym sercem

Ocena: 0
2609
Volvo jako pierwsze wprowadza na rynek wozidła przegubowe, spełniające najsurowsze normy emisji spalin Stage III B/Tier IV. Polska premiera nowych wozideł serii F odbędzie się podczas targów Autostrada. Po raz pierwszy w historii tych targów będzie można obejrzeć pełną gamę nowych maszyn Volvo w akcji.

Fot. Volvo

Nowe wozidła A25F, A30F i A35F szczycą się wyższą mocą i momentem obrotowym w stosunku do wersji E. A40F nadal prowadzi w branży pod względem najlepszego stosunku mocy do masy. Największą niespodzianką tej nowej technologii, która spełnia zarówno surowe normy emisji, jak i żądanie lepszej wydajności, jest fakt, że oferuje ona wymierne oszczędności zużycia paliwa w stosunku do silników poprzedniej generacji. Dodatkowo, czas między kolejnymi wymianami oleju został podwojony.

Występujący wyłącznie w sprzęcie Volvo system automatycznej kontroli trakcji (ATC – Automatic Traction Control), po płynnej zmianie z 6×4 na 6×6 w celu ograniczenia zużycia paliwa, wydłuża życie opon i chroni układ napędowy. Wszystkie modele są teraz standardowo wyposażone w ten system.


Nowe wozidło Volvo A40F
Fot. Volvo

Pod wieloma względami został poprawiony komfort pracy operatora, który przekłada się bezpośrednio na większą wydajność. Gumowe zawieszenie przodu w A25E i A30E zastąpiono zawieszeniem hydrauliczno gazowym, by zredukować wibracje kabiny – wystarczy raz w roku dopełnić cylindry, a pozostałe komponenty zawieszenia w maszynach serii F nie wymagają żadnych zabiegów konserwacyjnych. Wszystkie produkty serii F wyposażono w uproszczoną, elektroniczną dźwignię sterowania skrzynią ładunkową, która umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie skrzyni oraz pozwala operatorowi ustawiać ją pod dowolnym kątem i na różnej wysokości podczas wyładunku. W celu ułatwienia procesu zawracania i zwiększenia bezpieczeństwa operator otrzymuje w wyposażeniu standardowym kamerę obserwującą tył oraz kolorowy monitor w kabinie.

Zbierająca pochwały kabina Care Cab może poszczycić się teraz ulepszonym panelem sterowania, lepszą widocznością, w tym nowymi przeszklonymi drzwiami, oraz nowym elektronicznym systemem kontroli klimatu. Z kolei system kontroli operacji Volvo, tzw. „Contronic”, dostarczający kluczowych informacji o zużyciu paliwa i czasach cykli, został zmodernizowany i za pomocą ulepszonego interfejsu informuje operatora o wydajności pojazdu. Tak jak wcześniej, system śledzenia informacji o maszynie Matris daje dostęp do ważnych informacji o wydajności maszyny albo fizycznie z niej samej, albo zdalnie za pomocą systemu telematycznego Volvo CareTrack.


Nowa kabina Care Cab może poszczycić się ulepszonym panelem sterowania i lepszą widocznością
Fot. Volvo

Poza tym wszystkie modele serii F wyposażono w permanentnie oliwione łożyska stożkowe jednorzędowe w konstrukcji przegubu, co poprawia trwałość i eliminuje kosztowne przestoje związane z konserwacją.

Zwieńczeniem tego wszechstronnego pakietu jest opcja automatycznego wyłączania silnika, jeśli maszyna przez określony czas nie pracuje, co zmniejsza koszty operacyjne. Inne opcje to m.in. dodatkowe systemy filtrowania w silniku i kabinie, regulowane i podgrzewane elektrycznie lusterka wsteczne, szerokie opony w modelu A25F.

Źródło: Forum Budowlane, nr 4 (179) 2011
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: