Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Największa samochodowa pompa Schwing

Ocena: 0
1163

Firma Schwing GmbH z siedzibą w Herne zaliczana jest do światowych liderów produkcji pomp do betonu zarówno samochodowych, jak i stacjonarnych. Samochodowa pompa do betonu typ S 65 SXF jest nowym modelem, który wszedł do seryjnej produkcji w ubiegłym roku. Po raz pierwszy została oficjalnie zaprezentowana na targach World of Concrete w Las Vegas w styczniu 2018 r. Jest to największa samochodowa pompa do betonu w ofercie niemieckiego producenta.

Na dzień dzisiejszy, pompy S 65 SXF przeznaczone na rynek europejski montowane są na 6-osiowych podwoziach MAN

Fot. Schwing

Obecnie w programie produkcyjnym Schwinga znajdują się pompy z wysięgnikami o długości od 20 do 65 m, które w zależności od wielkości maszyny są wyposażone w baterie pompujące o teoretycznej wydajności od 60 do 162 m3/godz. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym pompy są łatwe w obsłudze i serwisie, przy znacznie obniżonych kosztach eksploatacji.

Pompa samochodowa S 65 SXF jest całkowicie nową konstrukcją połączoną ze znanymi z innych modeli wysokiej jakości komponentami. W pełni innowacyjny jest nowy system podpór oznaczony symbolem SXF, który jest kombinacją sprawdzonego od dziesięcioleci systemu podpór w kształcie łuku (SX) z dodatkowym elementem składanym (F). Dzięki temu otrzymano po raz pierwszy pompę tej wielkości bez wielokrotnie wysuwanych teleskopowo podpór. System podpór SXF zapewnia w trakcie pompowania większą stabilność i spokój. Pole rozstawu o wymiarach 11,58x13,70 m jest najmniejszą powierzchnią w swojej klasie i w efekcie daje pompie S 65 SXF większe możliwości zastosowania.

Nowy, w pełni innowacyjny system podpór SXF zapewnia pompie pole podparcia o wymiarach 11,58x13,70 m, najmniejsze w tej klasie

Fot. Schwing

Centralnym punktem pompy S 65 SXF jest bateria pompująca o długim skoku, typu P2525. Dla normalnej, stosowanej w praktyce wydajności ok. 70 m³/godz. wymagane jest tylko 10 suwów roboczych na minutę, co gwarantuje spokojną pracę i zmniejsza zużycie.

Założeniem konstruktorów było opracowanie maszyny tej klasy, która dalej odpowiada cenionej przez użytkowników strategii Schwinga – rezygnacji z konstrukcyjnych eksperymentów. Duży zasięg poziomy pompy wynoszący prawie 60 m, 5-ramienny maszt z rurociągiem o średnicy 125 mm  oraz system podparcia SXF sprawiają, że zainteresowanie nowym produktem jest duże.

W strategii Schwinga pompa przede wszystkim miała być przeznaczona na rynek amerykański i w pełni wypełniła ulokowane w niej oczekiwania. Również w Europie spotkała się z dobrym przyjęciem, co przełożyło się na konkretne zamówienia.

Montaż pompy S 65 SXF odbywa się w głównym zakładzie Schwinga w Niemczech. Elementy konstrukcji i siłowniki produkowana są w również należącym do firmy Schwing, austriackim zakładzie w St. Stefan.

Na rynek amerykański dostarczane są kompletne jednostki, które w amerykańskim zakładzie Schwinga montowane są na lokalnych podwoziach i podlegają specjalnym przepisom rejestracyjnym. Na rynku europejskim pompy na dzień dzisiejszy jeżdżą na 6-osiowych podwoziach MAN.

Dodatkowe informacje dotyczące opisywanej pompy do betonu lub innych produktów można znaleźć na stronie internetowej Grupy Schwing-Stetter lub na stronie oficjalnego przedstawiciela w Polsce firmy KNK Serwis Sp. z o.o. z Opola.

Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (273) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: