Układ kierowniczy Volvo nagrodzony za jakość

Ocena: 0
2709
Aktywny układ kierowniczy jest ważnym osiągnięciem w ciągłym dążeniu Volvo Trucks do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków pracy kierowcy. Ta nowa technologia została wyróżniona prestiżową nagrodą roku 2013 za innowacyjność w jakości, przyznaną przez Szwedzki Instytut Jakości (SIQ).
Aktywny układ kierowniczy Volvo niemal całkowicie eliminuje drgania odczuwalne na kole kierowcy. W rezultacie, kierowca nie musi bezustannie korygować toru jazdy, dzięki czemu jest w mniejszym stopniu narażony na bóle i urazy pleców, szyi i barków. Ponieważ kierowanie pojazdem nie wymaga żadnego wysiłku, kierowca może się odprężyć. A dzięki temu, że odczuwa mniejsze zmęczenie, maleje ryzyko wypadku.

Nagroda za innowacyjność w jakości przyznawana jest raz do roku firmie, organizacji lub osobie, której innowacje są rezultatem planowego działania i spełniają określone potrzeby. W skład kapituły wchodzą zajmujące się promocją jakości fundacje ze Szwecji, Finlandii, Estonii, Czech i Węgier.

Aktywny układ kierowniczy Volvo bazuje na konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołem kierownicy, w którym siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydrauliczny układ wspomagania. W rozwiązaniu Volvo układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny, sprzężony z wałem kierownicy. Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę. Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zwiększa siłę wspomagania, podczas gdy przy szybszej jeździe automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru czy nierówności w nawierzchni drogi.

Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (213) 2014
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -

Polecane firmy

Polecamy

Polecamy



Które z niżej wymienionych minikoparek są Ci najlepiej znane?















GŁOSUJ

Jakie znasz koparki kołowe z napędem elektrycznym?





GŁOSUJ