Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Technologia E1 w silnikach jednocylindrowych

Ocena: 0
1384

Technologia E1 firmy Hatz trafiła również do jednocylindrowej serii D, w tym do widocznego na zdjęciu silnika 1D90E o mocy 10,8 kW (US EPA Tier 4 final)

Fot. Hatz

Firma Hatz wprowadziła pierwszy na świecie elektroniczny system sterowania jednocylindrowym silnikiem zasilanym olejem napędowym. Najważniejszymi elementami nowej technologii E1 są: jednostka sterująca, czujniki i wtryskiwacz paliwa z zaworem elektromagnetycznym opracowanym przez Hatz we współpracy z firmą Bosch. Jednostka sterująca dokonuje ciągłego pomiaru prędkości, ciśnienia oleju, temperatury oleju i silnika, czasu pracy lub danych zewnętrznych jak ciśnienie i temperatura powietrza, aby zapewnić perfekcyjne działanie. Ponadto producenci maszyn i operatorzy mogą teraz pobierać dane istotne dla silnika za pomocą nowego narzędzia diagnostycznego Hatz HDS2 i CAN J1939, np. na potrzeby analizy lub serwisu.

Technologia E1 oferuje także dodatkowe funkcje ułatwiające obsługę. Obejmują one np. automatyczną ochronę startu, zapobiegającą uszkodzeniom rozrusznika. Pomocne jest również wykrywanie bezczynności i automatyczne wyłączanie przy zbyt długim pozostawaniu na biegu jałowym, co pozwala uniknąć nieefektywnej pracy lub niepotrzebnego dużego zużycia.

Uniwersalny interfejs umożliwia wymianę danych z jednostką sterującą w dowolnym momencie. Przesyłanie informacji w obu kierunkach służy z jednej strony do analizy danych silnika, z drugiej do importowania nowych. Można ustawić różne tryby pracy jak np. stała prędkość lub tryb Eco oraz dostosować silnik do różnych paliw.

Źródło: Forum Budowlane, nr 8 (279) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: