Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Powstała spółka Mercedes-Benz Trucks Polska

Ocena: 0
1973

Przemysław Rajewski, prezes zarządu Mercedes-Benz Trucks Polska
Fot. Mercedes-Benz Trucks Polska

„Ta zmiana jest w istocie rzeczy efektem procesu, który rozpoczął kilka lat temu program Customer Dedication. Dostrzegliśmy wówczas, że użytkownicy samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarowych wymagają coraz dokładniejszego dostosowania pod kątem różnych potrzeb, a nie działań skoncentrowanych jedynie na wspólnej marce Mercedes-Benz.
To naturalne i zdrowe rozwiązanie, jeśli przyjrzeć się takim zagadnieniom jak np. serwis. W przypadku pojazdów osobowych i dostawczych klienci poruszają się głównie w mieście, łatwo też zapewnić samochód zastępczy w razie awarii. Tymczasem w transporcie międzynarodowym stacje dealerskie i serwisowe powinny leżeć poza miastami, bo potrzebują więcej przestrzeni, żeby pomieścić wszystkie potrzebne usługi. Poza tym ciężarówka nie może stać, musi pracować, a ze względu na specyfikę branży – zezwolenia, ładunki, dane pojazdu – podstawienie zastępczego ciągnika nie jest tu rozwiązaniem”.

 


Magdalena Konarska, wiceprezes zarządu Mercedes-Benz Trucks Polska
Fot. Mercedes-Benz Trucks Polska

„Dzięki tej zmianie będziemy bliżej naszych klientów, a drogi decyzyjne wewnątrz firmy będą krótsze i bardziej efektywne. Klienci otrzymają szybciej lepiej dopasowane do ich potrzeb produkty i usługi. Jest to również odpowiedź Daimler AG na trendy biznesowe, takie jak digitalizacja, usieciowienie: chcemy dostarczać nie tylko pojazd, ale kompleksowe usługi mobilne, finansowanie – wszystko dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy transportowego. Polska jest obecnie czwartym rynkiem w Europie, jeśli chodzi o jego wielkość. Rośnie ilość zleceń transportowych, ale z drugiej strony narastają problemy z brakiem kierowców. Uważamy, że naszym zadaniem jako marki premium jest przygotowanie kompleksowej oferty skrojonej na miarę, a do tego niezbędne jest pełne zrozumienie wszystkiego, co wiąże się z branżą, w której działa. Po to właśnie powstał Mercedes-Benz Trucks Polska”.

2 stycznia 2019 roku oficjalnie rozpoczął działalność Mercedes-Benz Trucks Polska, nowa spółka Daimler AG w Polsce. Jej utworzenie to kolejny krok do coraz lepszego rozpoznawania i spełniania potrzeb tego sektora rynku. Decyzja koncernu o utworzeniu podmiotu dedykowanego wyłącznie użytkownikom samochodów ciężarowych ma charakter globalny. W naszym kraju nową spółkę wydzielono ze struktur Mercedes-Benz Polska.

Celem strategicznym Mercedes-Benz Trucks Polska jest koncentracja na realizacji potrzeb rynku pojazdów ciężarowych we wszystkich obszarach działalności – sprzedaży, serwisie, marketingu i PR oraz innych niezbędnych usługach.

Nowa spółka jest efektem zmian zachodzących również w koncernie Daimler AG, o których decyzja zapadła jeszcze w połowie 2018 roku. Było nią wydzielenie trzech głównych sektorów działalności: samochody osobowe i dostawcze, usługi finansowe oraz właśnie pojazdy ciężarowe i autobusy.

W efekcie zmiany spółka Mercedes-Benz Trucks Polska zyska większą samodzielność i elastyczność. W skład zarządu nowej spółki weszli: Przemysław Rajewski – prezes oraz Magdalena Konarska – wiceprezes.

Źródło: Forum Budowlane, nr 2 (273) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: