Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Ładowarka kołowa napędzana metanem

Ocena: 0
1156

Carl Gustaf Goränsson, prezes działu budowlanego CNH Industrial
Fot. CNH Industrial

"Od wielu lat prowadzimy badania nad zrównoważonymi źródłami paliwa dla naszych maszyn budowlanych. Biometan był najbardziej logicznym wyborem dla ładowarki kołowej. Potrzebowaliśmy paliwa, które może zapewnić napęd i moc, jakiej wymagają użytkownicy, a przy tym paliwo musiało być łatwo dostępne, łatwe do tankowania i zasilania przez cały dzień pracy. Mieliśmy szczęście współpracować ściśle z siostrzaną marką FPT Industrial, pionierami w rozwoju zrównoważonych układów napędowych. Do tej pory wyprodukowano ponad 40000 silników napędzanych gazem. A sama technologia została już wypróbowana i przetestowana w innych markach CNH Industrial – obecnie na drogach znajduje się ok. 28000 ciężarówek Iveco napędzanych metanem".

Firma Case Construction Equipment pokazała pierwszy na świecie pojazd budowlany napędzany alternatywnym i całkowicie odnawialnym paliwie. ProjectTETRA, to koncepcja ładowarki kołowej napędzanej metanem, która pokazuje wyraźną drogę do odnawialnej przyszłości sprzętu budowlanego. Koncepcja obejmuje silnik na metan, specjalnie zaprojektowany i opracowany przez siostrzaną markę FPT Industrial do zastosowań budowlanych. Przy maksymalnych 230 KM zapewnia taką samą moc i moment obrotowy, jak jego wysokoprężny odpowiednik użyty w ładowarce Case 821G.

ProjectTETRA nie tylko wykorzystuje zrównoważone źródło energii, ale także przynosi korzyści środowisku w inny sposób. Koncepcja ładowarki kołowej napędzanej metanem wytwarza o 95% mniej CO2 podczas pracy, 90% mniej dwutlenku azotu i 99% mniej cząstek stałych niż odpowiednik napędzany olejem napędowym. Zapewnia 80% redukcję całkowitych emisji, a także osiąga 50% redukcję poziomu hałasu.

Chociaż zrównoważony rozwój był ogromnym czynnikiem w definicji ProjectTETRA, zespół projektowy chciał zaprezentować najlepsze z praktycznych innowacji Case, z naciskiem na operatora i wydajność. ProjectTETRA wykorzystuje m.in. najnowszą technologię biometryczną, aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort operatora, czy autonomiczną technologię wykrywania przeszkód.

ProjectTETRA – ładowarka kołowa napędzania silnikiem na metan

Rys. Case

Źródło: Forum Budowlane, nr 5 (276) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: