Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Już 1 listopada pasażerowie wysiądą na przystanku Warszawa-Powązki

Ocena: 4.7
1164

Rozpoczęte przez Strabag w kwietniu 2019 r. prace przy budowie nowego przystanku kolejowego Warszawa-Powązki dobiegają końca. Obecnie trwają odbiory techniczne peronów, z których pasażerowie będą mogli korzystać od 1 listopada 2019 r. Wybudowany przez STRABAG, w ramach konsorcjum z firmami Budimex i ZUE, przystanek kolejowy składa się z dwóch peronów, dostępnych dla pasażerów od strony Woli oraz Żoliborza.

Strabag kończy prace przy przystanku kolejowym Warszawa-Powązki - będzie obsługiwał pasażerów od 1 listopada 2019 r. Fot. Strabag

Nowy przystanek powstał po wschodniej stronie wiaduktu, przy ul. Powązkowskiej i jest wyposażony w dwa perony - jeden pomiędzy torami, a drugi pomiędzy torem, a skarpą. Od strony wiaduktu przy ul. Powązkowskiej wybudowane zostały schody oraz dojazd do peronów dla osób z ograniczoną mobilnością. Platformy mają nawierzchnię antypoślizgową i mają długość 200 m i wysokość 76 cm. Ich konstrukcja umożliwia wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na każdym peronie zainstalowano dwie długie funkcjonalne wiaty, które przykrywają około 70% powierzchni dostępnej dla podróżnych, zapewniając ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na przystanku zainstalowano również nowoczesne oświetlenie ledowe, które zapewnia dobrą widoczność po zmroku. Podróżni będą również mogli korzystać z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, infokiosków oraz gablot informacyjnych, które zostaną zainstalowane.  
W końcowej fazie realizacji jest dodatkowa kładka łącząca perony z Wolą i Żoliborzem, która pozwoli na dostęp pasażerów do ul. Rydygiera i Słodowieckiej. W żelbetowej konstrukcji nowej kładki osadzone zostały elementy zabytkowego wiaduktu przeniesionego znad ul. Obozowej.

Wszystkie prace wykonywane przez Strabag prowadzone były przy zachowaniu ruchu pociągów pasażerskich i towarowych, dzięki czemu minimalizowane były utrudnienia związane z realizowaną budową.
Przystanek Warszawa Powązki, o konstrukcji podobnej do powstałych niedawno przystanków linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia,  jest budowany w ramach projektu "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)", o wartości ok. 200 mln zł, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Modernizacja linii obwodowej ma zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy koleją.


Źródło: Strabag

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: