Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

Iveco Poland dostarczy 20 ciągników Stralis NP

Ocena: 4.7
1619

Firma Iveco Poland podpisała z PUH Export-Import Adam Lipiński umowęna dostawę 20 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (LNG). Zamówienie zostało podpisane w Ośrodku Wypoczynkowym Bledzewo w Sierpcu w dniu 28 marca 2019 r. w obecności przedstawicieli stron.

Firma PUH Export-Import Adam Lipiński uzupełnia swoją dotychczasową flotę pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, o pojazdy Stralis Natural Power (NP) na gaz ziemny. Fot. Iveco Poland

Zamówione ciągniki Iveco Stralis NP LNG uzupełnią flotę 120 pojazdów marki Iveco, które aktualnie posiada firma klienta, zapewniająca transport krajowy i międzynarodowy od ponad 30 lat. Samochody zostaną objęte 60 miesięcznym kontraktem M&R Iveco, zawierającym między innymi: Assistance Non Stop, pełną obsługę eksploatacyjną wraz z pełną gwarancją na cały pojazd. Iveco Stralis NP 460 LNG dla PUH Export-Import Adam Lipiński mają zostać dostarczone w wersjach Standard już w drugiej połowie tego roku.

Podczas podpisania umowy obecni byli przedstawiciele stron: Adam Lipiński - właściciel  PUH Export-Import, Wojciech Lipiński – prezes Truck Nord Center oraz przedstawiciele marki Iveco, Marcin Piluchowski – Heavy Business Line Manager Iveco Poland,  Piotr Kowalski - Direct Sales Manager Iveco Poland, Robert Ryczywolski – Key Account Manager Iveco Poland.

W ramach umowy pakietowej z Iveco Poland, zostanie także wybudowana stacja tankowania gazu LNG w miejscowości Sierpc. Stacja tankowania zostanie użyczona przewoźnikowi na okres 5 lat i będzie dostępna również dla innych użytkowników pojazdów Iveco Natural Power.

Stralis NP to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym, zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km (LNG), oferuje najlepsze w swojej klasie osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy międzyprzeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VI/C. Bezobsługowy układ oczyszczania spalin nie wymaga stosowania AdBlue ani filtra cząstek stałych (DPF). Ponadto silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (-71dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck).

Marcin Piluchowski, Business Line Heavy Manager Iveco Poland, oświadczył: "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że firma PUH Export-Import Adam Lipiński zaufała naszej technologii gazu ziemnego, jaką stosujemy w pojazdach Iveco Stralis Natural Power LNG. Jest to duży krok firmy naszego partnera w rozwój zrównoważonej floty dla jego logistyki. Stralis NP LNG, dzięki zaawansowanej technologii gazu ziemnego, jest idealnym rozwiązaniem dla wielu firm transportowych ze względu na niższe zużycie paliwa, niską emisję zanieczyszczeń oraz ograniczenie hałasu. Wierzymy, że flota 20 pojazdów zasilanych skroplonym gazem ziemnym, zapewni zrównoważony transport w zakresie ochrony środowiska oraz zysk dla przewoźnika, a ponadto większy komfort pracy dla kierowców.”

Adam Lipiński, właściciel PUH Export-Import Adam Lipiński, powiedział: "Od lat w naszej działalności logistycznej wykorzystujemy pojazdy marki Iveco. Jesteśmy przekonani co do ich jakości i niezawodności. Zdecydowaliśmy się na okres testowy pojazdu demo Iveco Stralis NP zasilanego gazem ziemnym. W tym czasie przejechaliśmy prawie 5 tysięcy kilometrów, wykorzystując w pełni możliwości oferowanego ciągnika. Z pełnym przekonaniem dokonujemy kolejnego kroku w transformacji energetycznej naszej firmy inwestując w ciągniki siodłowe LNG, czyniąc nasz biznes bezpieczniejszym i bardziej zrównoważonym. Testy pokazały nam, że pojazd ten zapewnia znacznie niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy, ponadto bierzemy także pod uwagę obecnie zniesioną opłatę autostradową, Maut, na pojazdy LNG wprowadzoną w Niemczech, co daje nam dodatkową korzyść podczas użytkowania pojazdów w transporcie międzynarodowym”.

Źródło: Iveco Poland

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: