Forum Budowlane - budownictwo, maszyny i urządzenia budowlane, opinie i porady ekspertów

11 mln ton asfaltów

Ocena: 0
1744

Cezary Godziuk, prezes zarządu Lotos Asfalt
Fot. Lotos

"Sprzedajemy ich dwukrotnie więcej asfaltów modyfikowanych niż nasz największy konkurent. Jako jedyni w Polsce wprowadziliśmy do produkcji asfalty modyfikowane miałem gumowym Modbit CR. Nasze asfalty wysokomodyfikowane Modbit HIMA pozwalają na budowę dróg długowiecznych o trwałości nawet do 50 lat. Wysoki popyt na asfalty w Polsce i Europie kształtują korzystne dla nas otoczenie rynkowe. Planujemy utrzymanie dotychczasowej wysokiej sprzedaży na terenie Polski, by sprostać wymaganiom budowanej infrastruktury drogowej. Możliwość kupna wsadu na instalacje Projektu EFRA ze źródeł zewnętrznych, wykorzystanie dotychczasowej infrastruktury do eksportu ciężkiego oleju opałowego drogą morską, zapewnia nam niezbędne wolumeny asfaltów do zrealizowania postawionych celów sprzedażowych".

Tyle łącznie do dziś sprzedał Lotos Asfalt. Ok. 2 mln t z tego stanowiły asfalty modyfikowane Modbit – sztandarowy produkt spółki wchodzącej w skład Grupy Lotos. W tym roku Lotos Asfalt obchodzi 15-lecie swojej działalności. Specjalnością firmy są asfalty modyfikowane. Cała gama innowacyjnych produktów z rodziny Modbit daje jej mocną pozycję na rynku krajowym.

Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii i zastosowaniu asfaltów wysokomodyfikowanych Modbit HIMA we wszystkich trzech warstwach nawierzchni drogowej w mieszankach typu SMA uzyskano unikalną na skalę światową konstrukcję nawierzchni drogowej, o wydłużonym cyklu życia. Rozwiązanie to rekomendowane jest również do stosowania w miejscach, na których odbywa się ciężki, powolny ruch towarowy, takich jak porty czy terminale lotnicze. Wprowadzanie asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych do dolnych warstw konstrukcji nawierzchni to przyszłościowy kierunek pozwalający na znaczne wydłużenie trwałości zmęczeniowej dróg.

Lotos Asfalt jest też w przededniu uruchomienia pracy badawczej w konsorcjum z Politechniką Gdańską, Politechniką Warszawską, Instytutem Badawczym Dróg i Mostów, Budimeksem oraz spółką Orlen Asfalt. Efektem tej pracy będzie stworzenie kart katalogowych typu konstrukcji nawierzchni drogowych, które pozwolą na budowę nawierzchni długowiecznych z asfaltami wysokomodyfikowanymi.

Źródło: Forum Budowlane, nr 5 (276) 2019

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: